ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ျခင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေဒါက္တာစိုင္းခမ္းလိတ္ ၏မိန႔္ခြန္း (ေဒါက္တာစိုင္းခမ္းလိတ္၏ ေဖ့စ္ဘုခ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပထားပါသည္)



28.11.2012 ရက္ေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေရႊဂုံတိုင္လမ္း ေတာ္ဝင္ႏွင္းဆီ ခန္းမ မွာက်င္းပျပဳလုပ္တဲ့ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ျခင္းအခမ္းအနား” မွာ ေဒါက္တာစိုင္းခမ္းလိတ္ မွ ေျပာၾကားေသာ မိန႔္ခြန္းအျပည့္အစုံအမွာ
Dr. Sai Kham Leik
၁။ နိဒါန္း
၂။ ငယ္စဥ္ကႀကီးလာတဲ့ဘဝ
၃။ စပီးသၽွမ္းဝတ္စုံ
၄။ ေနာက္မွသၽွမ္းစာ
၅။ ေနာက္ဆုံးက်မွ သၽွမ္းသီခ်င္း (သၽွမ္းအလုပ္)
၆။ ဥပမာမ်ား
(1) သၽွမ္းစိတ္ဓာတ္ရွိပါေစ
(2) မီးရွူးခံသီခ်င္းသစ္
(3) သၽွမ္းစာေရးထုံးေကာ္မရွင္အစည္းအေဝ (၁၉၆၉ )
(4) သၽွမ္းမွတ္မိတယ္
(5) ပင္လုံစာခ်ဳပ္
(6) ေတာင္ေပၚေျမရဲ့တျခားတစ္ဖက္မ်က္ႏွာ
(7) ရာသီေျပာင္းခ်ိန္
(8) မႏၲေလးေရာက္ရွမ္းတေယာက္
(9) ျဖတ္သာသြာတယ္မနားတတယ္ ၊ လူငယ္ေျခက် ၊ စာေျခာက္႐ုပ္

၇။ ကဗ်ာမ်ား
၈။ ေမၽွာင့္လင့္ခ်က္မဆုံးေစနဲ႔
၉။ နိဂုံး

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ေရး
Trust Building for Peace ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ေျပာရန္

ဒီ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ေရး” ေဆြးေႏြးပြဲကိုတက္ေရာက္လာ ၾကတဲ့လူႀကီးမင္းမ်ားကို “မဂၤလာပါ” လို႔ႏွုတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္ေနတတ္သလိုသက္ ေတာင့္သက္သာေနၾကပါလို႔အရင္ဆုံး ေမတၱာ ရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။

ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ေရးဆိုတာ ေျပာရတာလြယ္သေလာက္လုပ္ရတာ သိပ္မလြယ္ကူပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ ေတာ့ဒီလိုပဲယူဆပါတယ္။ အခုေတြ႕ေနၾကတဲ့လူေတြဟာေစတနာေကာင္းနဲ႔ လာၾကတဲ့သူေတြဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အားနာတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေရွ႕တိုင္းသားခပ္မ်ားမ်ားရဲ့ အက်င့္ တစ္ခုျဖစ္ေနတာ ၾကာလွပါၿပီ။ ယုံၾကည္မွုရွိလာဖို႔ဆိုတာ အားနာတယ္ဆိုတဲ့ေဘာင္ေက်ာ္ျဖတ္ပီးမွသာျဖစ္နိုင္မွာပါ။ အခုလဲေရာက္လာၾက
တဲ့လူႀကီးမင္းမ်ား ကၽြန္ေတာ့္ကို သီခ်င္းေရးသူတစ္ေယာက္လို႔သာ အၾကမ္းဖ်င္းသိထားၾကမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကိုဖန္တီးျဖစ္ေအာင္လွုံေဆာ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ၊ အေျခအေနေတြ၊ ပါ၀င္ပက္သက္ခဲ့တဲ့သက္ရွိ သက္မဲ့ေတြကအစအားလုံးထိနားလည္သလားနားမလည္ဘူးလားဆိုတာ သိမွမသိဘဲ။ မွန္တယ္ထင္တာကိုပဲ ဦးစား ေပးေရးရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မူရင္းဝိညာဥ္ ၊ မူရင္းစိတ္ ၊ မူရင္းကိုယ္ေတြကိုေကာျပသနိုင္မွ ေတာ္ကာက်မွာေပါ့။ ဒါမွလူဦးေရ
၂၆ သန္းေက်ာ္ကေန သန္းေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္တဲ့အထိေနလာရတဲ့တစ္ေယာက္ေသာသူကေတာ့ ဒီလိုဘဝမ်ိဳးကိုျဖတ္ သန္း ခဲ့ရပါတယ္ဆိုတာသိမွာကိုး။

ကၽြန္ေတာ္ေရးသားမဲ့ပုံစံက ေတာင္းခံထားတဲ့ပုံစံနဲ႔ ကိုက္မကိုက္ လိုက္မလိုက္ေတာ့မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံးရဲ့ မပိုေပမဲ့ဆိုင္ေနတဲ့နိုင္ငံ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ျခင္းကိုေတာ့ နဂိုကတည္းကယုံၾကည္ ၊ နဂိုကတည္းကလည္းထပ္တူနီးပါး ရည္မွန္းခ်က္ရွိလို႔ ေဝဖန္တာေတြကိုခါးဆီးပီး ဝိညာဥ္ေကာ၊ စိတ္ေကာ၊ ကိုယ္ေရာ ခံနိုင္လည္းခံ မခံနိုင္လည္းခံရင္း ကိုယ္ဝါသနာပါတဲ့ ေတးေရးသူဘဝကိုႀကိဳးစားၿပီးရယူခဲ့တဲ့သူတစ္ေယာက္ပါ။ ပါတီနဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းေတြပူးေပါင္းပီး “ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ေရး ” ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ပါ၀င္ေျပာျပခြင့္ရလို႔ အထူးေက်းဇူးတင္ရပါေၾကာင္း ေျပာလိုပါတယ္ခင္ဗ်ား။

ကၽြန္ေတာ္ငယ္တုန္းကေတာ့ သၽွမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုမသိခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းေနေတာ့ နမၼတူၿမိဳ႕ ရဲ့ Our Lady’s Convent , ေမၿမိဳ႕ St. Albert’s High school စတဲ့ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေက်ာင္းေတြမွာေနခဲ့ေတာ့ ဘိုေက်ာင္းတက္ၿပီး ဘိုလိုပဲ ၀တ္ခဲ့ပါတယ္။ သၽွမ္းဝတ္စုံကိုအစ္ကိုႀကီးတို႔ဝတ္တုန္းကလည္း ၾကည့္ၿပီးသိပ္မႀကိဳက္ခဲ့ဘူး ။ ဒါေပမဲ့ (၁၉၆၄) ေက်ာင္းေတြကို ျပည္သူပိုင္သိမ္းေတာ့ နဂိုကတည္းက ကိုယ့္ၿမိဳ႕ကိုပဲခင္တြယ္တဲ့ကၽြန္ေတာ္ဟာ နမၼတူအစိုးရတန္းျမင့္ေက်ာင္းကိုျပန္ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ဘာလူမ်ိဳးလဲဆိုတာ ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္ ေတြ႕ရေတာ့တယ္။

ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ တျခားသၽွမ္းေတြကသၽွမ္းေဘာင္းဘီ ၊ သၽွမ္းတိုက္ပုံ၊ အမ်ိဳးသၼီးေတြက သၽွမ္းထဘီ ၊ သၽွမ္းအကၤ်ီဝတ္ လာၾကတာကိုး၊ သူတို႔ကေတာ့ဘာမွမေျပာၾက၊ ေလးစားသမွုျပဳၾကေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကတစ္ေယာက္ထဲ သၽွမ္းေတြၾကားမွာ ဘိုလိုဝတ္ေနေတာ့ ေရရွည္မွာဘယ္ေနနိုင္ပါ့မလဲ။ ကိုယ့္ပင္ကိုယ္စိတ္သေဘာထားကလဲ လူၾကားထဲမွာလိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ေနခ်င္တဲ့ဆႏၵရွိခဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လဲ သၽွမ္းဝတ္စုံနဲ႔ ျဖစ္သြားၿပီေပါ့ေလ။

ေနာက္ထပ္ၾကဳံေတြ႕ရတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ဘဝမွာရွမ္းလိုဝတ္ သၽွမ္းလိုေျပာတတ္႐ုံနဲ႔ သၽွမ္းမဟုတ္ေသးဘူး ဆိုတာ ကို ထပ္မံျပသလိုက္သလိုျဖစ္ရပ္ပါ။ ၁၉၆၅ မွာေက်ာင္းမွာ နံရံကပ္စာေစာင္လုပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ သၽွမ္းဆရာ ဦးစိုင္းေရႊထြန္း ကေန သၽွမ္းေက်ာင္းသားေတြကိုသပ္သပ္ အစည္းအေဝးေခၚၿပီး သၽွမ္းဘာသာနဲ႔ သၽွမ္းနံရံကပ္စာေစာင္ တစ္ခုလုပ္ဖို႔ေျပာပါတယ္။

အဲ့ဒါေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ရွိရမယ္ဆိုၿပီးေျပာေတာ့ အားလုံးေသာေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ကၽြန္ေတာ့္ဖက္ပဲ လွည့္ၾကည့္လာေတာ့ခက္ၿပီေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ျပႆနာကိုေနာက္မွၾကည့္ရွင္းမယ္ဆိုၿပီး ေခါင္းေဆာင္တာဝန္ကို လက္ခံလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္မွျပင္ဦးလြင္မွာေနခဲ့တဲ့ အစ္ကိုဆီေၾကးနန္းရိုက္ၿပီး သၽွမ္းစာအျမန္လာသင္ေပးဖို႔ ပူစာ လိုက္ရတာေပါ့။ အဲ့ဒီမွာသၽွမ္းလိုဝတ္ သၽွမ္းစကားေျပာ၊ သၽွမ္းစာေရးသားတတ္ၿပီဆိုေတာ့ျပည့္စုံၿပီလို႔ထင္မိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့မကုန္ေသးပါဘူး။ သၽွမ္းထုံးစံအရ ဝါတြင္းအဖိတ္ေန႔မွာ သၽွမ္းလူငယ္ေမာင္မယ္ေတြဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကိုလာ ၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြအတြက္ခဲဖြယ္၊ ေရေႏြး၊ တရားနာမဲ့လူေတြအတြက္ေရႏြးၾကမ္း အေၾကာ္ ။ ဥပုသ္ေန႔မွာဘုရားဆြမ္း ေတာ္ကပ္ဖို႔ ၊ ဘုန္းႀကီးအာ႐ုံဆြမ္း၊ ေရေႏြးေကာ္ဖီ ၊ ေန႔ဆြမ္း ၊ အသီးေဖ်ာ္ရည္မ်ား ၊တရားနာသူေတြအတြက္ နံနက္စာ ေန႔လည္စာျပင္ဆင္ၿပီးေက်ာင္းဝင္းသန႔္ရွင္းေရးစတဲ့ ေဝယ်ာဝစၥေတြလုပ္ၾကရပါတယ္။

ေျပာခ်င္တာက အဖိတ္ေန႔ည ရွစ္နာရီ ကိုးနာရီ ေရေႏြးအိုး ဟင္းအိုးတည္ရင္း ေစာင့္ရင္းဂီတာတီးတတ္သူေတြ (ညီစိုင္းခမ္းသီအပါအဝင္) က ဂီတာတီးၿပီးရွမ္းသီခ်င္းတီးၾကဆိုၾကတာေပါ့ေလ။ တေန႔လာလာလဲဒီသီခ်င္း (၂)ပုဒ္ ၊(၃) ပုဒ္ တေနလာလည္း(၂)ပုဒ္ ၊(၃) ပုဒ္နဲ႔ဆိုေတာ့ ေခါင္းေဆာင္စိုင္းအုံးျမင့္ကို ကပ္ၿပီးငါတို႔ သၽွမ္းသီခ်င္းဒါဘဲရွိတာလား ဆိုေတာ့ ဟုတ္တယ္။ တျခားဟာေတြလဲ သၽွမ္းနားနဲ႔မကိုက္ေတာ့ မႀကိဳက္ၾကဘူးလို႔ဆိုတယ္ ။ ဒီမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့မပူပါဘူး St. Albert တုန္းကၾကားဖူးခဲ့တဲ့ ကမၻာေက်ာ္ Beatles ရဲ့ သီခ်င္းေတြရွိသားဘဲ၊ အဲဒီ tune ယူၿပီး သၽွမ္းစာသားသြင္းလိုက္ရင္ သၽွမ္းလည္းဘာသားနဲ႔ထုထားတာမို႔လို႔လဲ ကမၻာႀကိဳက္သီခ်င္းေတြ ႀကိဳက္ရမွာပဲေပါ့။
ဒါေပမဲ့ တကမၻာလုံးႀကိဳက္တဲ့သီခ်င္းေတြဟာ သၽွမ္းနားနဲ႔က် မကိုက္ဖူး ျဖစ္ေနေတာ့တစ္ပုဒ္ၿပီးတပုဒ္ ဘာသာျပန္ ေနတာႏွစ္ဝက္ေတာင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ၊ အဲဒါနဲ႔ Pentatonic scale နဲ႔ သီခ်င္းစပ္ရင္း ျပင္ဆင္ရင္းနဲ႔ ၁၉၆၈ က်မွ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ သၽွမ္းႀကိဳက္နိုင္တဲ့ စာသားနဲ႔သီခ်င္းပုံစံကိုရေတာ့တယ္။

ထင္မွတ္တဲ့အတိုင္းပါပဲ အဲဒီသီခ်င္းကေတာ့
“တို႔ရွမ္းအဝတ္အစားကိုဝတ္ပါ ဘာလို႔လဲဆိုရင္တို႔ကသၽွမ္းမဟုတ္လား”
“တို႔သၽွမ္းစကားကိုေျပာပါ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ တို႔ကသၽွမ္းမဟုတ္လား” စတဲ့ စာသားေတြပါတဲ့(သၽွမ္းစိတ္ဓာတ္ရွိၾကပါ) ဆိုတဲ့သီခ်င္းပါပဲ
“သၽွမ္းေတြႀကိဳက္လာေတာ့လဲ အဲဒီလိုပုံစံသီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒါေတြကေတာ့ (ဥပမာ)

၁။ သၽွမ္းစိတ္ဓာတ္ရွိပါေစ
၂။ မီးရွူးခံသီးခ်င္းသစ္
၃။
၄။ သၽွမ္းမွတ္မိတယ္
၅။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္
၆။ ေတာင္ေပၚေျမရဲ့ အျခားတစ္ဖက္မ်က္ႏွာ
၇။ ရာသီေျပာင္းခ်ိန္
၈။ မႏၲေလးေရာက္ရွမ္းတစ္ေယာက္
၉။ ျဖတ္သာသြားတယ္ မနားတယ္
၁၀။ လူငယ္အေျခက်
၁၁။ စာေျခာက္႐ုပ္ အဲဒီသီခ်င္းေတြ အပါအဝင္ေပါ့။

မီးရွူးခံသီးခ်င္းသစ္

အဲဒီေနာက္ထပ္ၿပီးေဖာ္ျပခ်င္တဲ့သီခ်င္းကေတာ့မီးရွူးခံသီခ်င္းပါပဲ။ရွမ္းမွာထူးျခားတဲ့အျဖစ္ အပ်က္တစ္ခုခုကိုရည္စူးၿပီး (သို႔) ေအာင္ပြဲခံျခင္းတစ္ခုခုကိုရည္မွန္းၿပီး Carol Singing ဆိုၿပီးထြက္အလွူခံရပါတယ္။ အဲဒီလိုပြဲမ်ိဳးက ေပ်ာက္ကြယ္ စျပဳလာၿပီမို႔ေတာင္ႀကီးမွာျပန္စရင္ေကာင္းမွာပဲဆိုၿပီးအစ္ကိုႀကီးစိုင္းတုံခမ္းကေခါင္းေဆာင္အစီအစဥ္လုပ္ၿပီးကၽြန္ေတာ္သီခ်င္းစပ္ျဖစ္သြားတာပါ။
(၁၉၆၉)ခုႏွစ္ကေပါ့။ အဲဒီႏွစ္မွာပဲေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွာ သၽွမ္းစာေပညီလာခံက်င္းပေတာ့ကၽြန္ေတာ္ဟာမႏၲေလး တကၠသိုလ္မ်ား ကိုယ္စားလွယ္ေလ့လာသူအေနနဲ႔ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာသီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္သုံးပုဒ္သီဆိုခဲ့ပါတယ္။
(------------ ) အဲဒီမွာစပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့သီခ်င္းကေတာ့ (---------) "တိုင္းျပည္ေလာက္ႀကီးတဲ့ က်ီႀကီးရွိေပမယ့္ ဆန္မရွိရင္ ဘာလုပ္ရမွာလဲ" ဆိုတဲ့သီခ်င္းအဓိပၸာယ္က " အျပင္အကာအရံအလွအပ ေတြကိုပဲအေလးထားလုပ္ၾကေပမယ့္ အတြင္းက်တာေတြဘာမွမထူေထာင္မတည္ေဆာက္ေပးရင္ဘာလုပ္ရမွာလဲ" ဆိုတာပါပဲ။

သၽွမ္းမွတ္မိတယ္ ( )
"တည္ေနရာကေတာထဲမ်က္မည္းျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ျမင့္မားတဲ့ေတာင္ႀကီးေတြလူမ်က္စိနဲ႔ မျမင္ရေသးတဲ့အခ်ိန္ သံလြင္ ျမစ္ကိုဘယ္သူမွမျဖတ္ေက်ာ္နိုင္ေသးတဲ့အခ်ိန္ . . . အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး သၽွမ္းမွတ္မိတယ္။ ဒို႔အဖိုးအဖြားေတြ ရဲ့အရိုး ေတြ လဲဖုန္မွုံ႔ျဖစ္ခဲ့တယ္ ၊ ေခၽြးေတြေသြးေတြနဲ႔လယ္ယာကိုေကၽြးဖို႔ေရလုပ္ခဲ့တာေပါ့။ ဆက္ႏြယ္ထားတဲ့ အသက္ေပါင္း မ်ားစြာနဲ႔မ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး သၽွမ္းမွတ္မိတယ္။ ေျမႀကီးဟာ ေစာလာသူေတြအတြက္ ရွိေနေသးတဲ့ အခ်ိန္မွာဘယ္သူျငင္းနိုင္မွာလ။ သၽွမ္းကအရင္က်တယ္ဆိုတာ . . . သၽွမ္းမွတ္မိတယ္ျဖစ္လာသမၽွေတြ သၽွမ္းမွတ္မိတယ္ . . . သၽွမ္းျပည္တစ္ျပည္လုံးသာမကနိုင္ငံေဝးေရာက္သၽွမ္းေတြပါႏွစ္သက္တဲ့သီခ်င္းပါ။

ပင္လုံစာခ်ဳပ္

အဲဒီသီခ်င္းကိုေရးခ်င္ေနတာၾကာလွပါၿပီ။ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္အၾကာမွာခြဲထြက္ခြင့္ရလို႔ခြဲထြက္ ခ်င္ရင္ေပါ့ေလ . . . အဲဒီ အေတြးဟာတစ္ဘဝလုံးကိုလႊမ္းမိုးထားသလိုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ဘယ္လိုေကာင္းေအာင္ စိတ္ဝင္စားလာေအာင္ေရးရမလဲ ဆိုတာစဥ္းစားမရခဲ့ဘူး။

pangloong
ဒါေပမယ့္ထူးထူးျခားျခား သၽွမ္းကာတြန္းတစ္ပုဒ္ကို ေတြ႕လိုက္ၿပီးအေတြးရ လာတာပါ။ အဲဒီကာတြန္းထဲမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေၾကး႐ုပ္ရဲ့အိပ္ေထာင္ကိုလူတစ္ေယာက္ကႏွိုက္ၿပီး ‘ေသေသခ်ာခ်ာရွာၾကည့္ပါဦး’ လို႔ေနာက္တစ္ေယာက္ကေျပာေန တာပါ။အဲဒါနဲ႔ပဲ ‘ဆယ္ႏွစ္ေတာင္ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ သၽွမ္းျပည္ႀကီးလည္းျပန္မရေသးပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ပါသြားၿပီထင္တယ္။ ဘယ္ေရာက္သြားၿပီလဲ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ရယ္ ‘လို႔အဓိပၸာယ္ရတဲ့သီခ်င္းကို ေရးခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၇၁ ေလာက္ကထင္ပါတယ္။ စာေပစီစစ္ေရးက ခြင့္ျပဳမွာမဟုတ္လို႔ ယေန႔ထက္တိုင္ ထုတ္ေဖာ္ပုံႏွိပ္ျခင္းသီဆိုျခင္း မျပဳခဲ့ရပါဘူး။ မိုးကုတ္မွာထင္တယ္။ တစ္ခါေတာ့ဆိုျပခဲ့ဖူးၿပီး က်န္တဲ့သူေတြရ သြားသီဆိုသြားၾကတာပါ။ သၽွမ္းျပည္က လူေတြ႐ူးသြပ္ခဲ့တဲ့သီခ်င္းပါပဲ။

သကၠရာဇ္၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္အတြက္စပ္ခဲ့တဲ့ကဗ်ာကေတာ့

A place beyond dream,
Where what dream is what has been,
A thought for onself persued,
Turns out for all living things

အိပ္မက္လြန္ေနရာ
မွန္းတာညီမၽွျခင္းျဖစ္တာ
အတၱေတြးဆုံးထိလိုက္ရွာ
မ်ားသတၱဝါတြက္ျဖစ္လာ
သၽွမ္း ၊ ျမန္မာ ၊ အဂၤလိပ္ (၃)ဘာသာႏွင့္ေရးစပ္ခဲ့ၿပီးပို႔ကဒ္ ၊ ပိုစတာ ၊ တီရွပ္မ်ားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။

ျဖတ္သာသြားတယ္မနားတယ္။

ကၽြန္ေတာ္သၽွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းတြင္က်င္လည္တာမ်ားေနပါၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာကၽြန္ေတာ္အစ္ကိုကေတာ့ GTI မွာဝင္ရ ေတာ့သူႏွင့္တစ္ခါအလည္လိုက္သြားမိတယ္။ မႏၲေလး ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ကမီးတိုင္ႀကီးေတြကို အစ္ကိုက ' ဒီလၽွပ္ စစ္မီးတိုင္ကိုၾကည့္ထားေနာ္။ အဲဒါကေလာပိတကထြက္ၿပီးရွမ္းျပည္ကိုျဖတ္ပဲျဖတ္သြားတာ။ ဘာမီးမွလဲမေပးဘူး’ ဆိုၿပီး ေျပာေတာ့ ေရးျဖစ္လိုက္တဲ့သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပါ။

မႏၲေလးေရာက္သၽွမ္းတစ္ေယာက္

မႏၲေလးေရာက္ၿပီးဘယ္ေနရာမွအဆင္မေျပနိုင္ျဖစ္ေနသူရဲ့ဘဝကိုရည္ရြယ္ၿပီးေရးသား ထားတဲ့ ကို႔ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပါအဆုံးသတ္က်ေတာ့" ဘယ္ေလာက္ႏွိမ္ေပမယ့္လဲ မထူးတဲ့အေၾကာင္းကိုေတာ့ အခ်စ္နဲ႔တိုင္းတာၿပ လိုက္တယ္။ မန္းပ်ိဳျဖဴတစ္ေယာက္ကို သၽွမ္းခ်စ္လဲ ဗမာထက္မေလ်ာ့တာ တကယ္တမ္းျပခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္လဲ ေငြဂုဏ္မရွိေတာ့ေယာကၡမ မၾကည္ မေအာင္နိုင္ေသးေတာ့မိဘမၾကည္ မွီစရာခိုစရာမဲ့ ။ အိုေနာက္ဆုံးေတာ့ မႏၲေလးေရာက္ သၽွမ္းတစ္ေယာက္ရဲ့အျဖစ္ဟာမလြယ္ပါလား။ ဒါေပမယ့္လဲ ေနရာခ်င္းေတာ့ မလဲခ်င္ဘူး။ ေတာင္ေပၚသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ရတာ ဂုဏ္ယူခ်င္ပါတယ္။ အို….. မႏၲေလးေယာက္သၽွမ္းတစ္ေယာက္ေတာ ျပဳံးေနရီေနျမဲ

လူငယ္ေျခက်

ဟိုတုန္းကတင္ဝင္း (ေဆး/မန္း) ကၽြန္ေတာ့္တို႔အေခၚအရေတာ့ကို Ronald Yin ေပါ့ေလ သူေျပာေလ့ရွိတဲ့စကား တစ္ ခြန္း ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကတကယ္ကိုသေဘာက်သြားတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့တကၠသိုလ္တက္ၿပီးအမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ အတြက္ဘာမၽွအသုံးမက်ဘဲျဖစ္ေနတဲ့လူငယ္တကၠသိုလ္ထြက္ေတြအမ်ားႀကီးေတြ႕ဖူးၿပီးသားျဖစ္ေနတာကိုး။ ဒါနဲ႔ပဲအဲဒီသီခ်င္းကိုေရးျဖစ္တာပါ။ ဆိုတဲ့သူေရာ တီးတဲ့သူေရာ အားလုံးႀကိဳက္ၾကၿပီး သီခ်င္းၿပီးတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ Regional College ေတြစတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ကြက္တိျဖစ္သြားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကႏွေမ်ာတသစြာနဲ႔ပဲျပန္ႏုတ္ လိုက္ရတဲ့သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပါ။

စာေျခာက္႐ုပ္

အဲဒီဇာတ္လမ္းေလးကေတာ့ နိုင္ငံျခားစာေရးဆရာႀကီး Nathaniel Horthorne ရဲ့ဝတၳဳတိုကို အက်ဥ္းျပန္ေရးထားတဲ့ Feather Top ဆိုတဲ့ဝတၳဳေလးကိုဖတ္ၿပီး ေရးျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ဒီဝတၳဳမွာစုုန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ကေန စာေျခာက္႐ုပ္ တစ္ခုလုပ္ရင္းနဲ႔႐ုပ္သိပ္ေခ်ာသြားတဲ့အတြက္အသက္သြင္းၿပီးလူျပည္ကိုသြားခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ဒါေပမယ့္သူထင္သလိုအဆင္ေျပမလာဘဲ စာေျခာက္႐ုပ္ကသူ႔တကယ့္အသြင္ကိုမွန္ထဲမွာျမင္ၿပီးမွတ္မိသြားတဲ့အတြက္ျပန္လာတာကို စုန္းမႀကီး ကေတာ့ ေနာက္ဆုံးေတာ့ လက္ေလၽွာ့ၿပီး အစကတည္းကရည္ရြယ္ထားသလို ငါ့ေျပာင္းဖူးၿခံကိုသာ ေစာင့္ေပေတာ့လို႔ လိုက္ေလ်ာခဲ့ရတဲ့ဇာတ္လမ္းေလးပါ။ ဟိုတုန္းက ၁၉၇၂ -  ၇၃ ခုႏွစ္ေလာက္ကသီခ်င္းအျဖစ္ေရးသားၿပီး ေရႊၾကယ္ ေငြၾကယ္ စတဲ့စကားလုံးေတြပါေနလို႔ ဆင္ဆာကိုမတင္ျဖစ္လိုက္ဘဲခ်န္ထားတဲ့သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပါ။ အခုအခြင့္သာလို႔ျပန္ တင္ျပရတဲ့သေဘာပါ။

ကၽြန္ေတာ္စာေရးသူဘဝကေတာ့အဆင္မေျပမွုေတြၾကားထဲကေန အခေၾကးေငြရယ္လို႔ ရသင့္တာလဲမရ။ မရသင့္တာ ဆိုပိုေဝးၿပီေပါ့။ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာအထူးသျဖင့္ ေဝဖန္တာကိုေတာ့တစ္ဖက္သက္ခ်ည္းပဲခံၿပီး ဆက္လုပ္လာ ရတာပါ။ ဒီၾကားထဲမွာထြက္လာတဲ့သီခ်င္းေတြကို အားေပးေနၾကတဲ့ပရိတ္သတ္ရဲ့အင္အားက ကိုးစားေစာင့္ေမၽွာ္ရင္း နဲ႔ဆက္ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အေရးႀကီးတာကေတာ့ကိုယ္မွန္တယ္ထင္သေရြ႕ကိုယ္ေရးနိုင္ခဲ့ရင္၊ သီခ်င္းျဖစ္ခဲ့ရင္ၿပီးတာ ပဲဆိုၿပီး မ်က္စိမွိတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ကိုမ်က္ေျခမျပတ္ပါေစနဲ႔။ဘယ္ေတာ့မွမေပ်ာက္ေစနဲ႔ဆိုတဲ့ တစ္ခုတည္း ေသာရည္မွန္းခ်က္ကို ခိုင္ခိုင္မာမာခ်မွတ္နိုင္ဖို႔ပါပဲ။

နိဂုံး

သီခ်င္းေရးသမားဘဝကိုခံယူၿပီး တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ခဲ့တာ ယေန႔ထက္တိုင္ပါပဲ။ ဒီအလုပ္က ၿပီးသြားၿပီ နားရၿပီဆိုတာ မရွိခဲ့ပါဘူး ၊ ခုေတာ့ဒီအစည္းအေဝးႀကီးက ယုံၾကည္မွုသာ တကယ္တည္ေဆာက္ၿပီး ေပးစြမ္းခဲ့တယ္ဆိုရင္ အားလုံး အတြက္လုပ္ကိုင္ခဲ့တာေတြ တစ္ပိုင္းေတာ့ၿပီးသြားနိုင္ေလာက္ပါတယ္။ ျဖစ္ပါေစလို႔လဲ ဆုေတာင္းရင္းနဲ႔ပဲ နိဂုံးခ်ဳပ္ ပါရေစ။

အားလုံးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္




 
© 2012 All Rights Reserved | Asean Celebrity | Fonts @ AtFonts | Free Templates