စစ္အစိုးရလက္ထက္က ဂိတ္ေၾကး အခြန္ေကာက္ခံမွုမ်ား ယေန႔တိုင္သက္ဝင္က်င့္သုံးေနဆဲ.....
သို႔- သၽွမ္းျပည္အေရွ႕ပိုင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ သၽွမ္းျပည္နယ္အစိုးရတို႔မွ သိရွိေျဖရွင္းေပးပါရန္
သၽွမ္းျပည္အေရွ႕ပိုင္း ထိုင္းနိုင္ငံနယ္စပ္တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ႕အဝင္အထြက္ အစိုးရ ဌာနဆိုင္ရာဝန္ထမ္း မ်ားသည္ သၽွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္း အေရွ႕ပိုင္းမွ ကုန္တင္ယဥ္မ်ားထံမွ အခြန္အဆမတန္ေကာက္ယူေန ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ ၾကက္သြန္နီ၊ ျဖဴ အစရွိလယ္ယာထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကိုနယ္စပ္သို႔ပို႔ေဆာင္ပါက ကာစတန္ က်ဴတီ အခြန္ ေဆာင္ရပါသည္။ ထိုသို႔အခြန္ေဆာင္ပါက ဘတ္ေငြ ၄ ေထာင္ခန႔္ ကုန္က်ပါသည္။
![]() |
| ထိုင္း-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားအမွတ္ ၁ |
ယခုလက္ရွိအေနအထားတြင္ ထိုင္းဘက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေရာင္းခ်မည့္ ၾကက္သြန္အနီအျဖဴ တန္ ၅၀ အတြက္ က်ပ္ေငြ ၈ သိန္းဂ်ဴတီခြန္ေပးေဆာင္ရပါသည္။ အဆိုပါအခြန္၏ သက္တမ္းမွာ ကုမဏီဆိုပါက ၃ လ ရၿပီး သာမာန္ကုန္သည္လယ္သမားဆိုပါက ရ ရက္သာရရွိပါသည္။ စင္စစ္ ၇ ရက္သက္တမ္းမွာ သာမာန္ လယ္ သမားမ်ားအေနျဖင့္ တန္ ၅၀ ၿပီးစီးေအာင္ေရာင္းခ်ျခင္း မည္သို႔မၽွ မျဖစ္နိုင္ပါ။
ထိုသို႔ အခြန္ေဆာင္ထား ေသာ္ လည္း သံလြင္အေရွ႕ျခမ္း မိုင္းတုံၿမိဳ႕နယ္မွ တာခ်ီလိတ္ အထိ လမ္းတေလၽွာက္ရွိ အစိုးရစစ္တပ္ ႏွင့္ ရဲ ဂိတ္ မ်ားက တဂိတ္လၽွင္ အနည္းဆုံးက်ပ္ေငြ ၆ ေထာင္မွ ၁၅၀၀၀ အထိ အခြန္ ထပ္မံေတာင္းဆိုေကာက္ခံ ေနပါ ေသးသည္။
![]() |
| ထိုင္း-ျမန္မာခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားအမွတ္ ၂ |
တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ႕ ပုန္းထြန္ရပ္ကြက္တြင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဌာနႏွင့္အခြန္ဌာနတို႔က စီးပြါးေရး လုပ္ ငန္းရွင္ႀကီး မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ထိုင္းဘက္သို႔ပို႔ေဆာင္မည့္ သၽွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းထြက္ ၾကက္သြန္ အနီ အျဖဴ တင္ကားမ်ား အားတား၍ ၎တို႔ထံေရာင္းေပးရန္ေဈးႏွိမ္ဝယ္ယူပါသည္။ မေရာင္းေပးပါက အခြန္ဘတ္ ၄၀၀၀ ေပးေဆာင္ခိုင္းသည့္အျပင္၊ ကုန္တင္ယာဥ္အတြင္း ဥပေဒႏွင့္ ညႇိစြန္းသည့္ ပစၥည္းမ်ားပါမပါ စစ္ေဆးမွု ျပဳခိုင္း ၏။ ထိုသို႔စစ္ေဆးရာတြင္ အလုပ္သမားခ အားလည္း ကားတစီးလၽွင္ဘတ္ ၃၀၀၀ စီကားသမားဘက္ကပင္ ထုတ္ေပးရ ပါသည္။
အဆိုပါကုန္သည္မ်ားသည္ ၎တို႔ ပြဲ႐ုံမွ ၾကက္သြန္နီ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴမ်ား၏ ေဈးကြက္ အလုခံရမည္ စိုးရိမ္ကာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ပူးေပါင္း၍ ထိုသို႔လုပ္ေဆာင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္း အာဏာပိုင္မ်ား ႏွင့္နီးစပ္သူမ်ား က ေျပာဆိုေနၾကပါသည္။ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ မိုင္းဆတ္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ မူးယစ္၊ ျပည္သူ႔ရဲ၊ ၿမိဳ႕နယ္ရဲ၊ ခရိုင္ရဲ၊ နယ္ထိန္းရဲ၊ ယာဥ္ထိန္းရဲ၊ SB တို႔အားတေနရာလၽွင္ က်ပ္ ၆၀၀၀ စီ ၊ အခြန္ဌာန အား က်ပ္ ၂ ေသာင္း၊ မိုင္းတုံ ၿမိဳ႕တြင္ အခြန္ဌာနအား ၁ ေသာင္းက်ပ္ အျပင္မူးယစ္၊ စရဖ တို႔အားလည္း ေတာင္းသေလာက္ေပး ေဆာင္ရ ေၾကာင္း၊ မိုင္းတုမ္းတြင္ စုေပါင္းဂိတ္အား ၂ ေသာင္း၊ တာခ်ီလိတ္အဝင္ ပုန္းထြန္ဂိတ္တြင္ မူးယစ္ႏွင့္ အခြန္ဌာန အား က်ပ္ ၁ ေသာင္းခြဲစီ၊ လမ္းတေလၽွာက္ရွိ စရဖ ၊ရဲ၊ စစ္တပ္ အစရွိသည္တို႔ အား တဂိတ္လၽွင္ က်ပ္ ၆ ေထာင္စီအနည္းဆုံးေပးေဆာင္ရသျဖင့္ ဂိတ္ေၾကးပင္လၽွင္ က်ပ္ ၁၀ သိန္းနီးပါး ကုန္က်ပါသည္။
ထိုင္းနိုင္ငံမွ စားေသာက္ကုန္ပစည္းအမ်ားစုသည္ တံတားအမွတ္ ၁ မွ အမ်ားဆုံးဝင္ေရာက္လာ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အိမ္ေဆာက္ပစည္းႏွင့္အႀကီးစားကုပစည္းမ်ားမွာ တံတားအမွတ္ ၂ မွ ၀င္ပါသည္။ ဘီယာ အရက္ တို႔ကိုမူ တင္သြင္းခြင့္မေပးပါ။ တံတားအမွတ္ ၁ တြင္တြန္းလွည္းတို႔ျဖင့္သယ္ပါက အမည္မွန္ ထည့္မေပးဘဲ အခ်ိဳရည္ဟုသာ အမည္တပ္ၿပီး သယ္ေဆာင့္ခြင့္ေတာ့ေပးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပုန္းထြန္ဂိတ္ မယန္းဂိတ္တို႔မွ အဆိုပါဘီယာအား ဘီယာ အမည္ျဖင့္ အခြန္ေဆာင္ေျပစာ မရွိသျဖင့္ ျဖတ္သန္းသယ္ေဆာင္ခြင့္မေပးျပန္ေပ။
နယ္စပ္တံတားျဖတ္ သန္းသည့္ အခြန္ေဆာင္သည့္ေျပစာ (သၽွမ္းျပည္နယ္အစိုးရအား ၃% အခြန္ေဆာင္ သည့္ေျပစာ) ျပပါကလည္းမရေပ။ တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ႕တြင္းမွ မုန႔္ပုံး ၂ ပုံး ၃ ပုံးဝယ္ယူပါကမည္သူမွ အခြန္ ေဆာင္ေျပစာထုတ္မေပးပါ။ ထိုသို႔ျဖင့္ တျခားေဒသမွပစည္းလာေရာက္ဝယ္ယူေသာ ျပည္သူလူ ထုႏွင့္ ေဒသတြင္း တနိုင္တပိုင္ အေသးစား စီးပြါးေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား ေငြရွင္မ်ားက လက္ဝါးႀကီးအုပ္ လုပ္ခြင့္မေပးလိုေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိအစိုးရသည္ ျပည္သူလူထုမွ တင္ေျမာက္ေသာ အစိုးရျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအရ နယ္စပ္ မွ ဝင္ ေရာက္လာေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို သၽွမ္းျပည္နယ္အစိုးရ သြင္းကုန္ တန္ဖိုး၏ ၃ ရာခိုင္ႏွုန္းကို သၽွမ္းျပည္ အစိုးရဝင္ေငြအျဖစ္ အခြန္ေကာက္ခံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပါရွိ သည္။
တာခ်ီလိတ္တံတား၌ ကုန္စည္တန္ဖိုး၏ ၃ ရာခိုင္ႏွုန္း အခြန္မေပးသြင္းရပါက က်ိဳင္းတုံ၌ ၄ ရာခိုင္ႏွုန္း ေပးသြင္း ရန္ သို႔မဟုတ္ လြယ္လင္၌ ၅ ရာခိုင္ႏွုန္း ေပးသြင္းရန္ အခြင့္အေရးေပးထားၿပီး ေတာင္ႀကီး ေရာက္သြားေသာ ကုန္စည္မ်ား တေနရာမၽွအခြန္မေပး သြင္း ခဲ့ရပါက သၽွမ္းျပည္အစိုးရက သိမ္းယူ မည္ဟု စည္းကမ္းခ်က္၌ပါရွိ ေၾကာင္း တာခ်ီလိတ္ရွိ နိုင္ငံေရးပါတီတခု၏ အမတ္တဦးက လည္းေျပာၿပ သည္။ သို႔ေသာ္ ဥပေဒအတြင္းမပါဝင္ေသာ လမ္းတေလၽွာက္ရွိ ဂိတ္အေသးအမႊားမ်ားအား ယခင္စစ္ အစိုးရလက္ထက္ကကဲ့သို႔ ေပးေဆာင္ေနရမွုမွာ လုံးဝ မရွိသင့္ေတာ့ေၾကာင္း၊ ၎တို႔ကို စီစစ္ေပးရန္ အတြက္ နိုင္ငံေရးပါတီမ်ား လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားမွတဆင့္ အစိုးရအားတင္ျပေပးပါရန္ ကုန္သည္ တဦးအေနျဖင့္ သၽွမ္းသံေတာ္ဆင့္မွတဆင့္ တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
Tags: Letter to Editor



