ပါတီဝင္အင္အား ၄ သိန္းျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ က်ားျဖဴ ပါတီ အနိုင္ယူမည္ (က်ားျဖဴ ပါတီဥကၠဌ စိုင္းအိုက္ေပါင္း ႏွင့္ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္း)



လာမယ့္ နို၀င္ဘာလမွာ က်င္းပမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ သၽွမ္းတိုင္းရင္းသား ပါတီတခု ျဖစ္တဲ့ က်ားျဖဴ ပါတီေခၚ သၽွမ္း တိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမို ကရက္တစ္ ပါတီ ကေန သၽွမ္းျပည္နယ္ အျပင္ ၊ မႏၲေလးတိုင္း ၊ စစ္ကိုင္းတိုင္း ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၊ ကယားျပည္နယ္ ေတြမွာ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ေနရာ ၂၀၀ ေက်ာ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ မွာျဖစ္ပါတယ္ ။ လက္ရွိမွာလည္း က်ားျဖဴပါတီဝင္ အင္အား ၄ သိန္းေက်ာ္ ရွိၿပီမို႔ သၽွမ္းျပည္ လူထု ေထာက္ခံမွုကို အျပည့္အဝ ရရွိေၾကာင္း နဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ မနိုင္မွာကို မစိုးရိမ္ရေၾကာင္း ပါတီဥကၠဌႀကီး ကေျပာပါတယ္ ။ ပါတီဥကၠဌႀကီး စိုင္းအိုက္ ေပါင္းကို သၽွမ္းသံေတာ္ဆင့္က နန္းဆိုင္ဖူးေအာင္ ကေန အခုလို ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းထား ပါတယ္ ။


ေမး ။ ။ SNDP က်ားျဖဴ ပါတီရဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိပါရ ေစရွင္ ။


ေၿဖ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ က်ားျဖဴ ပါတီရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ ပြဲမွာအနိုင္ ရဖို႔ ဘဲျဖစ္ တယ္ ။ အရင္က ကိုယ္စားလွယ္ ေလာင္း ၂၁၀ ၀င္ၿပိဳင္ ဖို႔ လုပ္ထားတာ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေၾကာင့္ ၃ ေယာက္ အပယ္ခံရတယ္ ။ ၂၀၇ ဘဲက်န္ တာ့တယ္ ။ ဒီအေရ အတြက္ ဟာ တျခားေသာ တိုင္းရင္း သား လူမ်ိဳးစုနဲ႔ စာရင္ က်ားျဖဴ ပါတီက ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း အေရ အတြက္ အမ်ား ဆုံး ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရပါတယ္ ။ ေနာက္တခုက ၂၀၁၅ မွာအနိုင္ ရရင္ သၽွမ္းျပည္နယ္ အစိုးရ ဖြဲ႕ မယ္ ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သၽွမ္းျပည္နယ္ဟာ သၽွမ္းအစိုး ရ အုပ္ခ်ဳပ္ ေစခ်င္တယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ သၽွမ္းျပည္ကို က်ေနာ္တို႔ အုပ္ခ်ဳပ္နိုင္မွသာ က်ေနာ္တို႔ သၽွမ္း လူထုအတြက္ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္နိုင္မွာ ေပါ့ ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ တျခားေသာ နိုင္ငံ နဲ႔ႏွိုင္းယွဥ္ရင္ က်ေနာ္ တို႔သၽွမ္းျပည္ နယ္ ဟာ နိမ့္က် ေနတယ္ ။


က်ေနာ္တို႔ သၽွမ္းျပည္ ဘဲ အရင္ၾကည့္လိုက္ တျခား နိုင္ငံနဲ႔ မယွဥ္ေသးနဲ႔ ။ သၽွမ္းျပည္ ေတာင္ပိုင္း ေတာင္ႀကီးခရိုင္ လြယ္လင္ ရိုင္ လင္းေခးခရိုင္ ဆိုရင္ လြယ္လင္ နဲ႔ လင္းေခးခရိုင္က ေတာ္ေတာ္ေလး ကို တိုးတက္မွုမရွိေသး တာေတြ႕ရ တယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ ဒါေတြ ေတြ႕ထားေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သၽွမ္းျပည္နယ္ အစိုးရ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ ဒါေတြကို တိုးတက္ေကာင္း မြန္လာေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္နိုင္ မယ္ေလ ။ က်ေနာ္ တို႔ သၽွမ္းျပည္ သားေတြ မခံစားရေသးတဲ့ ေကာင္းက်ိဳး ကို က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေပးခ်င္တယ္ ။ အစိုးရ ျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆိုတာခုမွ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္က တည္း ကေျပာလာခဲ့တာ ။ အစိုးရ မျဖစ္ရင္ ဘာမွ မလုပ္နိုင္ဘူး ။ သၽွမ္းျပည္ အစိုးရ ဘဲျဖစ္ခ်င္ တာမဟုတ္ဘူး ။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ၁၈ ၿမိဳ႕နယ္ရွိတယ္ ။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ က်ားျဖဴ ပါတီက ၉ ၿမိဳ႕နယ္ ၀င္ၿပိဳင္မယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ သၽွမ္းဘဲ တဝက္ေက်ာ္ ေနၿပီေလ ။


ကခ်င္ျပည္နယ္ မွာလည္း က်ေနာ္တို႔နိုင္ ရမယ္ ။ ဘာလို႔လဲ ။ အခု အေျခအေနဟာ ၂၀၁၀ တုန္းကအေၿခ အေနထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းလို႔ေလ ။ ၂၀၁၀ တုန္းကဆိုရင္ ကခ်င္ျပည္ နယ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ၀န္ႀကီး တေယာက္နဲ႔ တိုင္းရင္းသားေရး ရာဝန္ႀကီး တေယာက္ ဘဲရွိတယ္ ။ အခုေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ အစိုးရဖြဲ႕နိုင္ေအာင္ႀကိဳး စား မယ္ ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၂၀၁၀တုန္း က ကယားျပည္နယ္ထဲမွာ က်ေနာ္ တို႔သြားၿပိဳင္မယ္ဆိုေတာ့ ၿပိဳင္ခြင့္မရခဲ့ဘူး ။ အဲဒီမွာလဲ က်ေနာ္တို႔ သၽွမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ဘဲ ။ အခု ကယား ျပည္နယ္ထဲက ရ ၿမိဳ႕နယ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ၆ ၿမိဳ႕နယ္ သြားၿပိဳင္ မယ္ေလ ။ အဲ့ေၾကာင့္ ကယားမွာလဲ နိုင္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ရည္ရြယ္ ထားတယ္ ။ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ အတြက္ အျမစ္ခ် ထားနိုင္ၿပီေလ ။


ေမး။ ။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲက သၽွမ္း ျပည္သားေတြ အတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေရး ပါမလဲ ။


ေၿဖ ။ ။ အား အေရးႀကီး တာေပါ့ ။ ၁၉၄၈ ေနာက္ပိုင္း သၽွမ္းလူထုကို ကိုယ္စားျပဳမယ့္ သၽွမ္းပါတီ စစ္စစ္ အေနနဲ႔ ဝင္ၿပိဳင္တာ ဒီတခါဘဲ ရွိမယ္ေလ ။ ဖဆပလ ေခတ္တုန္းကလည္း ရွိတယ္ ။ ဒါမယ့္ ဒီေလာက္ မႀကီးဘူးေလ ။ အခု ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ၿမိဳ႕ေပါင္း ၃၃၀ ၿမိဳ႕မွာ ၆၈ ၿမိဳ႕မွာ က်ေနာ္တို႔ ပါတီ ၀င္ေတြ ရွိတယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ ၀င္ၿပီးယွဥ္မွာ ေလ ။ က်ေနာ္ တို႔သၽွမ္း လူမ်ိဳး ေတြရဲ့ဘ ၀ကံၾကမၼာ ဒီတခါေတာ့ ေျပာင္းလဲ ၿပီေပါ့ ။


က်ေနာ္တို႔ ေအာင္နိုင္မွာသာ က်ေနာ္တို႔မိဘ ျပည္သူေတြ အတြက္ လုပ္နိုင္မယ္ဆိုေတာ့ ဒီတခါလုပ္ မယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ သၽွမ္းျပည္လူထု အတြက္ အရမ္း ကိုအေရးႀကီး တယ္ဆိုတာ နားလည္ရ မယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ က်ားျဖဴ ပါတီ ကိုမဲေပး ရမယ္ ။ က်ားျဖဴပါတီသာ သၽွမ္း ျပည္သား ေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သၽွမ္းပါတီ စစ္စစ္ ျဖစ္တယ္ ။ ဥကၠဌ လည္း သၽွမ္းဘဲ ဒုဥကၠဌလည္း သၽွမ္းဘဲ ။ သၽွမ္း စစ္စစ္က ေမြးလာတဲ့ သၽွမ္းေသြး ၁၀၀ ရာခိုင္ႏွုန္း ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သၽွမ္းျပည္ထဲမွာ ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသား အားလုံး အတြက္ အလုပ္လုပ္ ခ်င္တယ္ ။


ေမး ။ ။ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးရင္ လူထုကို ဘာလုပ္ေပး မလဲ ။


ေၿဖ ။ ။ ဒါ က်ေနာ္ အေျဖခ်င္ဆုံး ေမးခြန္းဘဲ ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ တိို႔သၽွမ္းျပည္ သား ေတြ ဒုကၡမ်ိဳးစုံ ခံစားရတယ္ ။ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း မေနရဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ ထိုင္းနိုင္ငံကို ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ ေနရတာ ၁ သန္းေက်ာ္ ရွိတယ္ ။ ပထမဆုံး ေအးခ်မ္းမွု လိုတယ္ ။ က်ေနာ္ အရင္ဆုံး လုပ္ေပးခ်င္တာ က စီးပြါးေရး ၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး ၊ က်န္းမာေရး ၊ လမ္းပန္းဆက္ သြယ္ေရး ၊ လၽွပ္စစ္ဓါတ္ အားရရွိေရး စတာ ေတြလုပ္ေပး ခ်င္တယ္ ။ ပညာေရး ။ ေက်ာင္းခ်ိန္ ထဲမွာ သၽွမ္းစာသင္ ၾကားနိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္ တယ္ ။


အဓိကကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲကို က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ မ်ားမ်ားေရာက္မွ ဒီ ဥပေဒ ကိုျပင္ ဆင္ျပဌာန္း နိုင္မယ္ ။ အခု ေက်ာက္မဲမွာ ေက်ာင္းခ်ိန္တြင္း သၽွမ္းစာသင္ေ တာ့မယ္ေလ ။ က်ေနာ္ ဥကၠဌႀကီးကိုယ္ တိုင္လည္း ေက်ာက္မဲမွာ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ သြားၿပိဳင္မယ္ ။ ေနာင္ခ်ိဳ ေက်ာက္မဲ သီေပါ နမ္တူ မိုးမိတ္ မဘိမ္း ၆ ၿမိဳ႕နယ္ေပါ့ေနာ္ ။ က်ေနာ္တို႔ သၽွမ္းျပည္သား ရ၅ ရာခိုင္ႏွုန္းဟာ လယ္သမား ေတြျဖစ္တယ္ ။ ေဒသခံရဲ့ လယ္ယာေျမေတြ အသိမ္းခံရ တယ္ ။ ျပန္မ ရေသးတာ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ ။


က်ေနာ္တို႔ အဲတာေတြကို အျမန္ဆုံးျပန္ေရ အာင္စီစဥ္ ေပးမယ္ ။ေနာက္ၿပီး ေတာ့ လယ္သမား ေတြစိုက္ပ်ိဳး ေမြးျမဴေရး မွာဖြံ့ၿဖိဳး တိုးတက္ဖို႔ အတြက္ က်ေနာ္တို႔က အေနာက္ နိုင္ငံနဲ႔ အဆက္ အသြယ္လုပ္ၿပီးေတာ့ အဘက္ဘက္ ေခတ္မွီေအာင္ လုပ္ေပးမယ္ ။ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ နိုင္ငံသား အလုပ္ အကိုင္ ရရွိေရး အတြက္ အေနာက္ နိုင္ငံသားေတြ ေခၚၿပီး စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပး ေစမယ္ ။ ကိုယ့္ၿမိဳ႕ ကိုယ့္ရြာမွာ အလုပ္ အကိုင္ရွိ ရင္ဘယ္ သူမွနိုင္ငံျခား သြားၿပီး သူ႔ကၽြန္ သြားမခံခ်င္ ၾကဘူးေလ ။


ေမး ။ ။ ေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္နိုင္ေရး အတြက္ ဘယ္လို စီစဥ္ ထားပါသလဲ ။


ေၿဖ ။ ။ က်ေနာ္တို႔က ၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းမွာ သြားၿပီး စည္း႐ုံးေရး ဆင္းထားၿပီးၿပီ ။ သၽွမ္းျပည္သူ လူထုအားလုံးကို ေတာင္းဆို ခ်င္တာက သၽွမ္းပါတီစစ္ စစ္ကို ေထာက္ခံ အားေပးပါ ။ က်ားျဖဴ ပါတီကို မဲေပးမွသာ သၽွမ္းျပည္သား မ်ားဘဝ ကံၾကမၼာ ေျပာင္းလဲမွာ ျဖစ္တယ္ ။


ေမး ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အထူး ယွဥ္ၿပိဳင္ ရမွာက ဘယ္ ပါတီေတြျဖစ္ မလဲ ။


ေၿဖ ။ ။ ပါတီေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္ ။


ေမး ။ ။ သၽွမ္းျပည္မွာ ေကာ္အထူး ယွဥ္ၿပိဳင္ရမွာက ဘယ္ပါတီ ေတြလဲရွင့္ ။


ေၿဖ ။ ။ ႀကံ့ခိုင္ေရး ပါတီနဲ႔ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေပါ့ေနာ္ ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ယုံၾကည္ ပါတယ္ ။ က်ားျဖဴ ပါတီက အင္အား အႀကီးမား ဆုံးပါတီျဖစ္ ပါတယ္ ။ သၽွမ္းျပည္ သူလူထုလည္း သိတယ္ေလ က်ေနာ္တိို႔ကို ။ အဲ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ကိုဘဲ အားေပး ပါတယ္ ။


ေမး ။ ။ သၽွမ္းပါတီ အခ်င္းခ်င္း ယွဥ္ၿပိဳင္ ရမယ့္ ကိစၥအေပၚ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ ။


ေၿဖ ။ ။ ပါတီေတြ အမ်ားႀကီးရယ္ ။ သၽွမ္းပါတီ ၂ ခုဘဲ ရွိတာ မဟုတ္ဘူးေလ ။ က်ေနာ္တို႔ က်ားျဖဴ ပါတီဝင္ အင္အား ၄ သိန္းေက်ာ္ ရွိတယ္အခု ။ သီေပါ့မွာလဲ ၄ ေသာင္းေက်ာ္ ရွိတယ္ ။ နမ့္ခမ္းမွာ ၂ ေသာင္းေက်ာ္ ရွိတယ္ ။ နမ့္ခမ္းမွာ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ ၅ ေသာင္း ထက္မပိုဘူးေလ ။ ဒါေၾကာင့္ သၽွမ္းျပည္ လူထုက က်ေနာ္တို႔ကို ေထာက္ခံမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မနိုင္မွာကိုေတာ့ မစိုးရိမ္ ရဘူးေလ ။


လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ သၽွမ္းျပည္နယ္မွာ က်ားျဖဴ ပါတီအျပင္ က်ားေခါင္း ပါတီနဲ႔ သၽွမ္းျပည္ အေရွ႕ပိုင္းက မဂၤလာ စည္ေတာ္ ပါတီ ဆိုၿပီး သၽွမ္းပါတီ ၃ ခုရွိပါတယ္ ။ ဒါ့အျပင္ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီ ၊ တစညပါတီ ၊ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္တို႔ အျပင္ တိုင္းရင္းသား ပါတီ ေတြ အမ်ားအျပား လည္းဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။




 
© 2012 All Rights Reserved | Asean Celebrity | Fonts @ AtFonts | Free Templates