ပံုတူပြားယဥ္ေက်းမႈ
အခုတေလာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္တုေတြကို ဟိုျမိဳ႔မွာတည္တယ္၊ ဒီျမိဳ႔မွာ တည္တယ္ဆုိတာေတြ ၾကားလာ ရသလို ကန္႔ကြက္တာေတြ လည္း ေနာက္ ဆက္တြဲလိုက္ပါလာတယ္။
ကြ်န္ေတာ္စဥ္းစားမိတာက တို႔တေတြဟာ တစ္ခုခုဆို ပံုတူကူးတာကို သို႔မဟုတ္ တစ္ပံုစံထဲသြတ္သြင္းတာကို အင္မတန္ ၀ါသနာပါလွခ်ည္လားေပါ့။ အေတြးအျမင္ဆိုလည္း တစ္ခုထဲ ျဖစ္ေစခ်င္ၾကတယ္။ အသံကြဲထြက္ လာရင္ စည္းလံုးမႈကိုပ်က္ျပားေစတယ္ဆုိတာမ်ဳိး ျမင္တတ္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပံုစံတူတာနဲ႔ သီးျခား အမွတ္လကၡဏာအလိုက္တည္ရွိတာ ဘယ္ဟာ ပိုလွေစ သလဲ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လူ႔အဖြဲ႔ အစည္း ျဖစ္ေစခ်င္ တာ လား၊ စက္ရုပ္ေတြ စုစည္းထားသလို ျဖစ္ေစခ်င္တာလား။ ပံုစံတူလုပ္တာကို စည္းလံုး မႈလို႔ထင္တာဟာ လြဲမွားေနတာပါပဲ ။
မၾကာေသးခင္က အျဖစ္အပ်က္ကိုၾကည့္၊ မြန္ျပည္နယ္က တံတားကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေ အာင္ဆန္း တံတားလို႔ နာမည္ ေပးခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ မြန္ဘာ သာစကားနဲ႔ကို ေပးေစခ်င္တာ။ ဒါမွသာလွ်င္ က်န္ေဒသက လူေတြအ တြက္ လည္း ပိုျပီး စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာျဖစ္ေစမယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတံတားဆိုတာထက္ မြန္အမည္နဲ႔ဆိုရင္ မြန္ေတြရဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို စိတ္၀င္တစားမျဖစ္ ေစ ဘူးလား။ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးနဲ႔တစ္မ်ဳိး၊ ကြဲျပားတဲ့ယဥ္ေက်းမႈေတြကို သိရွိနားလည္လာေစျခင္းဟာ စုစည္းေနထိုင္ ဖို႔အတြက္ အေျခခံမဟုတ္ေပဘူးလား။ ေနာက္တဘက္မွာ လည္း ေဒသခံေ တြဂုဏ္ယူ၀ံ့ၾကြားစြာနဲ႔ အမည္ ေပးထားလို႔ ကိုယ့္ေဒသကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးေစတာ ပိုမေကာင္းေပဘူးလား။
ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္မွာ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ စိတ္ပ်က္ေစတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုရွိတယ္။ ဒါဟာ ေစ်းကြက္ကေနတြန္းအားေပးတဲ့ ရိုက္ခတ္မႈၾကီးတဲ့ ေရစီးေၾကာင္းပါ။ အမ်ဳိးသားလကၡဏာေတြေလ်ာ့ပါး လာေစပါတယ္။ အ၀တ္အစား၊ အစားအေသာက္၊ ဗိသုကာလက္ရာစသျဖင့္ အစံုစံုပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၀တ္ေနၾကတာေတြဟာ ရန္ကုန္မွာလည္း ဒီအတုိင္းပဲ၊ ဘန္ေကာက္မွာလည္း ဒီပံုစံပဲ၊ လန္ဒန္၊ ၀ါရွင္တန္၊ နယူးေဒလီ၊ ေဘဂ်င္း၊ ရီယို ဒီ ဂ်ီနယို၊ ကိပ္ေတာင္း၊ ကန္ဘဲရာ၊ ၀ယ္လင္တန္ စသျဖင့္ ေနရာစံုမွာ လည္း တစ္ပံုစံထဲေတြခ်ည္း တိုးပြားလႊမ္းလာပါေတာ့တယ္။ ရန္ကုန္မွာေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ရွမ္းျပည္ ကို သြားလည္တဲ့အခါ ဗမာအစားအစာထက္ ရွမ္းရိုးရာအစားအစာကိုစားေသာက္ဖို႔ ပိုစိတ္၀င္စားပါတယ္။
မြန္ျပည္နယ္သြားလည္ပတ္တဲ့အခါ မြန္စာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကူးသန္းမႈမ်ား လာ တာနဲ႔အမွ် ထိုင္းဆိုင္၊ တရုတ္ဆိုင္ စသျဖင့္ ဘယ္သြားသြားေတြ႔ တဲ့အစား အေသာက္ေတြကိုက ရိုးရာအစားေတြထက္ ေရွ႔တန္းပိုေရာက္ လာပါ တယ္။ ဟိုတံုးက တစ္ေဒသနဲ႔တစ္ေဒသမတူတဲ့ ဗိသုကာလက္ရာေတြ ေတြ႔ခဲ့ၾကရပါ တယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘယ္ေနရာရယ္လို႔သာမေျပာရင္ မကြဲျပားေတာ့ တဲ့တူညီ မႈေတြ ပိုၾကံဳလာေနၾကရပါတယ္။ အဲသလိုေတြျဖစ္ေလ သီးျခားလကၡဏာေတြ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ပိုျမင္ေတြ႔ခ်င္ စိတ္ေတြ ေပၚလာေလပါပဲ။ ရွားပါးမႈက တန္ဖုိးတက္ေစတယ္ မဟုတ္ပါလား။
ႏိုင္ငံျခားက အသိမိတ္ေဆြေတြလာလည္တဲ့အခါ စစ္တမ္းလိုမ်ဳိး ကြ်န္ေတာ္ေ ကာက္ေလ့ရွိတာက ျခံဳေျပာရရင္ ဘယ္ေနရာေတြကို အလည္အပတ္ လုပ္ခ်င္ ၾက လဲ။ ဘယ္လိုခံစားမႈျဖစ္လဲဆိုတာပါ။ သူတို႔သေဘာက်တဲ့ အထဲ မွာ ပုဂံက ထိပ္ဆံုးေနရာကပါပါတယ္။ ေရႊတိဂံုနဲ႔ က်ဳိက္ထီးရိုးတုိ႔ဟာလည္း စိတ္၀င္စား မႈျမင့္တတ္ၾက ပါတယ္။ ျပီးရင္ေတာ့ ျမိဳ႔ျပနဲ႔အလွမ္းေ၀းတဲ့ စိမ္းစိုသာယာတဲ့ ရႈ႔ခင္းရွိတဲ့ ေတာင္တန္းေဒသေတြ၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျဖလာတဲ့အခါ ေဒသခံခရီးသြားေတြ အသြားမ်ားတဲ့ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က ဘုရားစံုဖူးတာလိုဟာမ်ဳိး သူတုိ႔အတြက္ေတာ့ ဘုရား ဆိုတာ အတူတူပဲမို႔လို႔ ျငီးေငြ႔လာပါတယ္တဲ့။ ေဒသခံေတြအေနနဲ႔ ဘုရားစံု ဖူးတယ္ဆိုတာ ကုသိုလ္ျပဳတယ္ဆိုတာနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာျဖစ္ေပမယ့္ တစ္ပါး သား ေတြက ေဒသႏၱရဗဟုသုတ၊ ယဥ္ေက်းမႈကြဲျပားတာ၊ သီးျခားလကၡဏာ၊ လူေနမႈကြဲျပားတာကို သိခ်င္ျမင္ လိုၾက တာမဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ Golden Land ဆိုျပီး ပံုတူပြားမလားဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔ပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အခ်င္းခ်င္း အၾကားလည္း စာနာမႈနဲ႔ စဥ္းစားတတ္ၾကဖို႔ပါ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကးရုပ္ေတြ လိုက္တည္မယ့္အစား သက္ဆုိင္ရာ တုိင္းရင္းသားေ ဒသေတြမွာ တုိင္းရင္းသားေတြ ေရြး ခ်ယ္တဲ့ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေ ဆာင္ရုပ္ တုေတြတည္ၾကရင္မေကာင္းဘူးလား။ ရန္ကုန္မွာေနတဲ့ ဗမာျဖစ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ အတြက္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ပိုသိရွိနားလည္မႈ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ ရွမ္းျပည္ နယ္သြားလည္လို႔ “ရွမ္းစကားေလးေတာ့ သင္ခ်င္ တယ္” ျဖစ္တာမေကာင္းဘူးလား။
ခ်င္းျပည္နယ္မွာ ခ်င္းလူမ်ဳိး ေတြရဲ႔ရိုးရာဓေလ့ကို ေလ့လာေစခ်င္တဲ့စိတ္ျဖစ္တာ မေကာင္းဘူးလား။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ပံုတူပြားတယ္၊ ဆင္တူယိုးမွားျပဳတာ ႏိုင္ငံေရးတင္မကဘဲ တစ္ျခားေသာ က႑ေတြမွာ လည္း ျပဳတတ္ၾကပါတယ္။ ေရႊတိဂံုဘုရား ဆင္တူေတြ လိုက္တည္တယ္။
သက္ဆိုင္ရာေဒသခံေတြ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာတရားရဲ႔ အထိမ္းအမွတ္ေတြ၊ သီးျခားဗိသုကာလက္ရာနဲ႔ ေတြ႔ရတာ စိတ္၀င္စားစရာမဟုတ္ဘူးလား။
ႏိုင္ငံစည္းလံုးမႈဆိုတာ စိတ္ေတြနဲ႔ေႏွာင္ဖြဲ႔ထားတာဆိုေတာ့ စိတ္မပါဘဲ အတင္းလုပ္ယူလို႔ေကာ သာယာတဲ့စည္းလံုးမႈဟုတ္ပါ့ မလား။
ေရရွည္ခုိင္ျမဲပါ့မလား.......
ကေလာင္- စိန္၀င္း
Tags: Opinion