ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳ မိုင္းရွူးသြား ေတာလား ( အပိုင္း ၂)



(က) ေနာက္ပိုင္းေခတ္မိုင္းရွူးအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း


သၽွမ္းဘာသာ အသံထြက္ျဖင့္ဟု ဆိုလၽွင္ မုန္းဆု Mong Hsu ဟု ေခၚတြင္ပါသည္။ မုန္းဆုဟု ေခၚတြင္ရျခင္းမွာ ၿမိဳ႕တြင္းတြင္ နမ့္ငႏွင့္ နမ့္ဆုေခ်ာင္းဟူ၍ ရွိသည့္အနက္ နမ့္ဆုေခ်ာင္းကို အစြဲျပဳ၍ သၽွမ္းလို မုန္းဆု ( ဗမာလို မိုင္းရွူး ) ဟု ေခၚတြင္ရျခင္းသၽွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ထုံးစံအတိုင္း ေခ်ာင္းမ်ား ျမစ္မ်ား ေတာင္မ်ား၏ အမည္ကို ေခၚတြင္ေလ့ရွိသည္။


ဥပမာအားျဖင့္ေရႊလီျမစ္အတြင္း ေရႊေတြ႕သည့္အတြက္ နမ့္ခမ္း ( ခမ္းမွာ သၽွမ္းဘာသာျဖင့္ ေရႊ ) ဟု ေခၚတြင္ ေတာင္ခၽြန္းျဖစ္သည့္ လြိဳင္လၽွမ္ေတာင္ကို အစြဲျပဳ၍ သၽွမ္းဘာသာျဖင့္ လြိဳင္လၽွမ္ၿမိဳ႕ျမန္မာဘာသာျဖင့္ လြိဳင္လင္ၿမိဳ႕ စသျဖင့္ ေခၚဆိုေလ့ရွိသည့္အတိုင္းနမ့္ဆုေခ်ာင္းမွ မုန္းဆု ျဖစ္လာျခင္းပင္။ အဂၤလိပ္ေခတ္ ပေဒသရာဇ္သၽွမ္းျပည္ေခတ္တြင္  လြတ္လပ္သည့္ ပေဒသရာဇ္ၿမိဳ႕စားအဆင့္ (မည္သည့္ ေစာ္ဘြား လက္ေအာက္ခံမွ မဟုတ္ )  အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ၿမိဳ႕အျဖစ္ရွိေနခဲ့ၿပီး  လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ေစာ္ဘြား အဆင့္ရလာခဲ့သည္။


ပါလီမန္ေခတ္ေနာက္ပိုင္းႏွင့္ ဦးေနဝင္းအာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္အားေကာင္းလာခဲ့သည့္ သၽွမ္းအမ်ိဳးသားေရး လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးလွုပ္ရွားမွု ကာလမ်ားတစ္ေလၽွာက္ မိုင္းရွူး ၊ တန႔္ယန္း ၊မိုင္းရယ္ ၊ ေက်းသီး ေဒသတစ္ေလၽွာက္မွာ သၽွမ္းလက္နက္ကိုင္မ်ား အဓိကလွုပ္ရွားရာ ေဒသမ်ားသာ။ မိုင္းရွူးၿမိဳ႕ကို နိုင္ငံတဝွမ္းမွ ျပည္သူမ်ားစတင္သိလာၾကသည္ကေတာ့ မိုင္းရွူးရတနာေျမေၾကာင့္ပင္။


သၽွမ္းျပည္အလယ္ပိုင္းႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ အဓိက လွုပ္ရွားသည့္ SSPP/SSA သၽွမ္းျပည္တိုးတက္ေရးပါတီ အပစ္အခတ္ရပ္စဲခဲ့သည့္ ၁၉၈၉ ခုနစ္ေနာက္ပိုင္းေဒသတြင္း အေျခေနမ်ားေၾကာင့္လည္း မိုင္းရွူးရတနာေျမသို႔ အလုံးအရင္းျဖင့္ေက်ာက္လာေရာက္တူးေဖာ္မွုမ်ား ရွိလာခဲ့သည္။ ယခင္က အာပလာေက်ာက္ဟုေခၚသည့္ အေရအေသြးနိမ့္ေက်ာက္မ်ားမွာ လယ္ကန္သင္း သို႔မဟုတ္ေခ်ာင္းစပ္တစ္ေလ်ာက္တြင္ပင္ အလြယ္တကူ က်င္ယူရရွိနိုင္ၾကသည္။


အာပလာေက်ာက္မ်ားမွာ လစ္ပို ပုလင္း တစ္ဖုံးမွ က်ပ္တစ္ေထာင္မၽွသာ။ ယခုလိုအေမရိကန္ ဆန္ရွင္ဖြင့္ၿပီး ေက်ာက္မ်က္ ပတၱျမားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆန္ရွင္မ်ားျပန္လည္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးခဲ့ခ်ိန္တြင္ ေက်ာက္မ်ားမွာ တန္ဖိုးႀကီးလာေသာ္လည္းအထြက္ႏွုန္းက လြန္ခဲ့သည့္ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက မေကာင္းေတာ့ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွာပင္ ေက်ာက္ေစ်းတစ္ေစ်းဖြင့္လွစ္နိုင္ခဲ့သည့္မိုင္းရွူး၏ ေက်ာက္ထြက္အားမွာ နဝတ ေခတ္ဦးပိုင္းတြင္ေတာ့ေၾကာက္ခမန္းလိလိပင္ျဖစ္ခဲ့၏။ ဆိုခဲ့ပါ ရတနာေျမအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရမွုကာလ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ကာလအတြင္းကို တေစ့တေစာင္းျပန္ၾကည့္လၽွင္အဆိုးအေကာင္းဒြန္တြဲေနသလို ေဒသခံမ်ားအတြက္မူ ေဒသခံ ဆိုသည့္စကားလုံးအတိုင္းပင္ဟု မိုင္းရွူးၿမိဳ႕တြင္ အေျခခ်ေနထိုင္သည္ မွာႏွစ္ေပါင္း ၄၀ နီးပါး ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္ ဦးအုန္းေမာင္က ေျပာသည္။တကယ္လည္း ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ေတာင္ေပၚတြင္ ေက်ာက္အထြက္နည္းလာသလို အလုပ္လည္းမျဖစ္ေတာ့။ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားအတြင္းမီးေလာင္၍ လူေပါင္းရာႏွင့္ ခ်ီေသဆုံးမွု ၊ မူးယစ္ေဆးဝါး ျပႆနာမ်ား  သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္စီးမွု ၊ ေက်ာက္တူးေဖာ္မွုေၾကာင့္ လယ္ယာေျမမ်ား ပ်က္စီးမွုစသျဖင့္  ေျမာက္ျမားစြာပင္။ ၁၉၉၇ ခုနစ္ေလာက္အထိ မိုင္းရွူးေတာင္ေပၚတြင္လူတိုးမေပါက္သည့္ အေနထားမွ ယခုအခါတြင္ က်ိဳးတို႔ က်ဲတဲမၽွသာ။


ၿမိဳ႕အမည္ေခၚတြင္ေစမွုအတြက္ အဓိကက်သည့္ နမ့္ဆုေခ်ာင္းကေတာ့ ေတာင္ေပၚတြင္ေက်ာက္မ်ား အလြန္အကၽြံတူး ေဖာ္မွုတို႔ေၾကာင့္ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ခန႔္ကပင္ ေကာေနၿပီျဖစ္သည္။


နမ့္ဆုႏွင့္အၿပိဳင္နမ့္ငေခ်ာင္းမွာမိုင္းရွူးေခတ္ေကာင္းစဥ္ကာလတစ္ေလၽွာက္ ေရပင္ မၾကည္လင္နိုင္ရွာ ေတာင္ေပၚမွေက်ာက္အလြန္ကၽြံတူးေဖာ္မွု သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္ယြင္းမွုေၾကာင့္ေခ်ာင္းေရမွာ အျမဲလိုလို ေနာက္က်ိေနခဲ့သည္။ ယခု အခ်ိန္တြင္ေတာ့့ ေရမွာျပန္လည္ၾကည္လင္လာေနခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ေက်ာက္ထြက္အားမွာလည္းမေကာင္းေတာ့သည့္အျပင္ ယခင္က လမ္းမတန္းတစ္ေလ်ာက္ ရွိခဲ့ဖူးသည္ေက်ာက္အေရာင္းအဝယ္ေစ်းကြက္မွာ ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သလိုတစ္ခ်ိန္က ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားခဲ့ဖူးသည့္ ၿမိဳ႕လူဦးေရမွာလည္း ရပ္ကြက္ႏွင့္ေက်းရြာအုပ္စုအားလုံးေပါင္း တစ္ၿမိဳ႕နယ္လုံးတြင္မွ ရ ေသာင္းခန႔္သာက်န္ေတာ့ေလသည္။


မိုင္းရွူးေက်ာက္မ်ားကုန္သေလာက္ျဖစ္သြားေသာ္လည္းေဒသအေနျဖင့္ မည္သည့္ တိုးတက္မွုကို ခံစားရ သနည္းဆိုသည့္ ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္၍မူ ဦးအုန္းေမာင္က ေဒသခံ ဆိုသည့္အတိုင္းဟူ၍ အထက္တြင္ ေျဖဆိုခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ၂၄ နာရီ လၽွပ္စစ္မီးေတာင္မွ လြန္ခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွပင္ ရေလသည္။ ေဒသတြင္း အဓိက တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ျဖစ္သည့္ SSPP/SSA မွာ စစ္အစိုးရလက္ထက္ တစ္ေလၽွာက္ အပစ္ခတ္ရပ္ခဲ့ေသာ္လည္း မခိုင္ျမဲသည့္ ျမန္မာျပည္၏ ျဖစ္ေနက်ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မ်ားအတိုင္း ၂၀၁၀ ခုနစ္တြင္ စစ္တပ္ႏွင့္ျပန္တိုက္သည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ပါသည္။


ျခဳံငုံေျပာရလၽွင္သယံဇာတမ်ားသာ ကုန္ခန္းသြားသည္ ေဒသအတြက္ ေလာက္ေလာက္လားလား အေထာက္ ကူမျပဳနိုင္ခဲ့ပဲ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ယဥ္ေက်းမွုဆိုင္ရာေရာေႏွာပ်က္ယြင္းမွု ၊သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ အလြန္အမင္းပ်က္စီးမွု ၊မူးယစ္ေဆးဝါးျပႆနာတို႔သာ က်န္ရစ္ေနခဲ့ၿပီး အေျခမခိုင္သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မူဝါဒမ်ားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ပစ္သံခတ္သံ တိုက္ခိုက္သံမ်ားမၾကာခဏ ျပန္ၾကားေနရသည့္ ေဒသအျဖစ္ႏွင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးမွု မ်ားစြာနိမ့္သည့္ေဒသအျဖစ္သာ က်န္ေနခဲ့သည္ဟု ဆိုရေပမည္။


အဖိုးတန္ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ားကေတာ့ကုန္လုမတတ္နည္းသြားခဲ့ၿပီျဖစ္ေပသည္။ မူလေဒသခံမ်ားအဖို႔ ယခုအခါစိုက္ပ်ိဳးေရး လုပ္ငန္းလုပ္ရင္လုပ္ မလုပ္ရင္ ထိုင္းသြားအလုပ္လုပ္ဆိုသည့္သၽွမ္းျပည္က်န္ ေနရာ အႏွံ့တြင္ျမင္ေတြ႕ေနရသည့္ သမားရိုးက်သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမွုသာ အဓိက အားျပဳေနရသည္ဟုမိုင္းရွူးၿမိဳ႕ တြင္ေန ထိုင္သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္သည့္ ဦးစိုင္းေက်ာ္ညႊန႔္ကေျပာသည္။


စာေရးသူေရာက္လာသည့္ယခုအစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ပင္ ယခင္ ေခတ္ကာလမ်ားနည္းတူ မူးယစ္ေဆး ၀ါးျပႆနာကေတာ့ရွိေနဆဲျဖစ္သည္ဟု ဦးအိုက္အဲက္က ဆိုသည္။  '


ေဒသတြင္း အေျခေနကိုၾကည့္ရင္ အခု အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာေတာင္ အားရစရာအေျခေနမရွိဘူး။ ေတာင္သူေတြက ေျပာင္းေစ်းက် သီးႏွံေစ်းက်နဲ႔ဒုကၡေရာက္တဲ့အျပင္ အစိုးရကလည္း အေရးေပၚ သီးႏွံဝယ္ေပးတဲ့အစီအစဥ္ေတြမရွိဘူး။ ေျပာင္းဆိုရင္ တ႐ုတ္ဘက္ကိုပဲ ပို႔ရတာ။တ႐ုတ္ဘက္ပို႔တဲ့ လမ္းေတြမွာလည္း တိုက္ပြဲေတြျဖစ္တယ္။ NLDကိုမဲထည့္ဖို႔ဆိုတာ ေဒသခံေတြအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စဥ္းစားရမဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ အရင္အစိုးရ လက္ထက္ေတြကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့ ဒုစရိုက္မွုေတြ မူးယစ္ကိစၥေတြက အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာလည္း ရွိေနဆဲပဲ။ NLDသာတက္လာသာ မူးယစ္ေဆး ၀ါးျပႆနာေတြလည္း မရွင္းနိုင္ေသးဘူး။ ' ဟုလည္း ၄င္းကပင္ၿငီးတြားေျပာဆိုသည္။


(ခ) ဒုတိယေန႔ႀကံဳရ ဆုံရသမၽွ


မနက္လင္းသည္ႏွင့္ ဆိုင္ကယ္သံမ်ားေၾကာင့္နိုးထလာခဲ့သည္။ လဘက္ရည္ေသာက္ရင္းမည္သည့္ သတင္းကို အရင္လိုက္ရမည္ စဥ္းစားရင္းက ညက ၾကားသိခဲ့ရသည့္ေက်းရြာအခ်ိဳ႕တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမွု ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ဆိုသည့္NLD ပါတီဘက္မွ ေတာင္းဆိုမွုကို စိတ္ဝင္စားသည့္အတြက္ NLD႐ုံးဘက္သို႔ ထြက္လာခဲ့သည္။ ႐ုံးသို႔ေရာက္ေတာ့ ခဏအၾကာေစာင့္ဆိုင္းအၿပီးၿမိဳ႕ အတြင္းတြင္ေတာ့ စာျပန္ပြဲေတာ ္ႏွင့္ အလွူပြဲ ရွိသည့္နည္းတူက်ားေခါင္းပါတီ အတြက္ ၾကားျဖတ္ေရြး ေကာက္ပြဲဆိုင္ရာ သၽွမ္းအဆိုေတာ္မ်ား၏ ေဖ်ာ္ေျဖစည္း႐ုံးမွုမ်ားလည္း ရွိသျဖင့္ သၽွမ္းဝတ္စုံဝတ္ဆင္ထားသူအေျမာက္အျမား ဥဒဟို သြားလာေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ NLD႐ုံးဘက္အေရာက္တြင္ေတာ့ ကံေကာင္းေထာက္မစြာပင္ NLD ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားအနက္ အသက္အရြယ္အရ ၀ါအရင့္ဆုံးႏွင့္ရာထူးအႀကီးဆုံးျဖစ္သူ ဗဟိုအလုပ္ အမွုေဆာင္ ေကာ္မတီဝင္ ဦးေက်ာ္ခင္ႏွင့္ေတြ႕ဆုံခြင့္ရခဲ့သည္။


စာေရးသူ ေမးသမၽွ ကမ္ပိန္း အေျခေန ႀကံဳရသမၽွကိုစိတ္ရွည္လက္ရွည္ေျဖၾကားေပးသည္။ ေဆး႐ုံ ၊ လမ္း ၊ ေက်ာင္း ၊ လၽွပ္စစ္မီးစသည့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦးမ်ား ေကာင္းမြန္ေစေရးႏွင့္ ေဒသဖြံ့ၿဖိဳးေရးအတြက္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ဟု ကတိေပး၍ မဲဆြယ္သည္ဟု ဆိုသည္။


အဓိကၿပိဳင္ဘက္မွာ SNLDပါတီျဖစ္ၿပီး မိုင္းရွူးၿမိဳ႕ေျမာက္ပိုင္းမွ ေက်းရြာအုပ္စု မ်ားတြင္ေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပပဲ ပယ္ဖ်က္ေပးေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုထားမွုႏွင့္၄င္းကိုယ္တိုင္ပင္ အဆိုပါ နယ္ေျမမ်ားသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ ေသာ္ လည္း လိုရင္းေနရသာသို႔ မေရာက္နိုင္ခဲ့ဟု ေျပာသည္။ ေမာ္ေမ့ ၊ ကြန္ေက်ာင္း ေနာင္အက္ေက်းရြာ အုပ္စု မ်ားတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပပဲ ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ NLDကိုယ္စားလွယ္မ်ားက တင္ျပထား ျခင္းျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ပါတီမ်ားအၾကား သေဘာတူညီထားမွုကို ေဖာက္ဖ်က္ရာေရာက္ၿပီး လက္နက္ကိုင္မ်ားရွိေနသည့္အတြက္ လြတ္လပ္ၿပီးတရားမၽွတသည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္လာရန္ အခက္အခဲရွိေနသည္ အခ်က္  ၂ ခ်က္ႏွင့္ ညႇိစြန္းေနသည္ဟု ၄င္းကပင္ဆိုသည္။ SNLDပါတီကိုပဲ မဲဆြယ္ရန္ လက္ခံသည္ဆိုျခင္းမွာ မျဖစ္သင့္ဟုပင္ဆိုသည္။
လက္ရွိ မဲဆႏၵရွင္စာရင္းအရ ၾကည့္မည္ဆိုလၽွင္ ၄ ေသာင္း ၃ ေထာင္ေက်ာ္ရွိသည့္ မိုင္းရွူးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေဒသခံ တိုင္းရင္းသားမဟုတ္သည့္လူမ်ိဳးမွာ အင္မတန္မွ နည္းပါးလွသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်နိုင္သည္။


လြိဳင္ေဆာင္ေထာက္ကဲ့သို႔ မိုင္းရွူးေက်ာက္ထြက္သည့္ ေတာင္ေပၚေဒသတြင္ဗမာအမ်ားစုရွိေသ္ာလည္း မဲဆႏၵရွင္ စုစုေပါင္း မဲေပးနိုင္သည့္ အေရအတြက္ ၅ေထာင္အထက္ ရွိနိုင္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္း လုပ္ကြက္မေကာင္းသည့္အတြက္ အျခားပယင္းႏွင့္ေရႊေမွာ္ ေဒသမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕မွုမ်ားလည္းအေျမာက္ အျမားရွိေနသည္။
ေဒသခံ ၄၀၀၀ နီးပါး မဲေပးခြင့္ ဆုံးရွံုးမည့္ ကိစၥမွာလည္း ရာခိုင္ႏွုန္းအရၾကည့္မည္ဆိုလၽွင္ ေပ့ါေသးေသးေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ဦးေက်ာ္ခင္ႏွင့္ေ တြ႕ဆုံၿပီးၿမိဳ႕နယ္ ႀကံ့ခိုင္ေရးမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႕ရတြင္တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ စိုးမိုးနယ္ေျမအတြင္းမဲသြားဆြယ္ရာတြင္အစိုးရမွနိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္သည့္အတြက္ တပ္ႏွင့္ ရဲ လုံၿခံဳေရးမ်ား ေခၚသြားခြင့္မရသည့္ ကိစၥအေပၚသာတသြင္ သြင္ေျပာေနေပေလ်ာ့ သည္။ တပ္မေတာ္မူဝါဒႏွင့္ပင္ သိပ္ကြာဟန္မတူ၊လက္နက္ကိုင္မ်ားကို ခ်က္ျခင္း လက္နက္ျဖဳတ္ခိုင္းခ်င္သည့္ေလသံျဖင့္ပင္။ NLD ႀကံ့ခိုင္ေရး ကို္ယ္စားလွယ္မ်ား ႏွင့္ေတြ႕ဆုံၿပီး ေနာက္တြင္ေတာ့ ေဒသခံမ်ားအသံကို နားေထာင္လိုသျဖင့္ၿမိဳ႕လယ္တဝိုက္ လဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ရင္း တစ္ဖုံ ၊ ဘုရားပြဲေစ်းနားသြားရင္တစ္မူ တတ္နိုင္သမၽွ ေရြးေကာက္ပြဲ အေပၚ ေဒသခံ အျမင္ကို တီးေခါက္ၾကည့္ ေတာ့ၿမိဳ႕ခံအမ်ားစုမွာ လက္ရွိအခင္းအက်င္းအေပၚ ၿငီးေငြ႕မွု အရိပ္အေယာင္မ်ားျမင္ေနရသလို ေရြးေကာက္ပြဲ နယ္ေျမပယ္ဖ်က္ရန္ တင္ျပသည့္ လုပ္ရပ္အေပၚႀကိတ္မနိုင္ခဲမရ ျဖစ္ေနသည့္ အရိပ္အေယာင္မ်ားလည္း ေတြ႕ေနရပါသည္။


စာေရးသူစနည္းနာမိသေလာက္ ေျပာရလၽွင္ ၿမိဳ႕ခံအမ်ားစုႏွင့္ ေဒသခံအမ်ားစုမွာေရြးေကာက္ပြဲ မဲထည့္ရန္ အထူးစိတ္အားထက္သန္ေနၾကသည္။ ၀မ္ေဆာ့မိုင္းရွူးလမ္းမွ ရြာအခ်ိဳ႕ဆိုလၽွင္ နိုင္ငံေရးအခမ္းအနား ႏွင့္လွုပ္ရွားမွုရွိလၽွင္ အိမ္ေရွ႕တြင္ သၽွမ္းျပည္အလံ ( သို႔မဟုတ္ ) သၽွမ္းအမ်ိဳးသား အလံလႊင့္ထူထားေလ့ရွိသည့္ ထုံးစံအတိုင္း အိမ္ေရွ႕တြင္သၽွမ္းအလံမ်ား လႊင့္ထူထားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ရပ္ကြက္ ၁ မွ ဦးစိုင္းစိန္ျမင့္ ဆိုလၽွင္'ေဒသခံျပည္သူေတြအၾကားမွာေတာ့ တိုင္းရင္းသား ျပည္မသားဆိုၿပီး စိတ္ေတြမရွိၾကဘူး။ ၿပိဳင္ဆိုင္မွု ျပင္းထန္ေနတာ ပါတီေတြပဲရွိတယ္။


အဓိကျပႆနာေတြျဖစ္ေနတာလည္း ပါတီႀကီးေတြေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီႀကီးေတြဆိုတာျပည္မက လာၿပိဳင္တဲ့ NLD ၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးတို႔ေပါ့ ။ က်န္တာကသိတဲ့အတိုင္း ပါတီငယ္ေတြျဖစ္တဲ့ က်ားေခါင္း SNLD ၊ SNDP က်ားျဖဴ ၊ ၀ပါတီေတြပဲ ၿပိဳင္မွာေလ။ မဟာမိတ္လည္းဆိုခဲ့ေသးတယ္ ပါတီႀကီးအေနနဲ႔ပါတီ ငယ္ေတြကို ၾသဇာသုံးၿပီး ဖိအားေပးတာမ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။အခုလုံၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပတယ္ဆိုေပမဲ့ SSPP/SSA ကလည္း သူ႔နယ္ေျမထဲမဲဆြယ္နိုင္ေၾကာင္း ေၾကျငာခ်က္ထုတ္ၿပီးသားပဲ။ ' ဟုပင္ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာေလသည္။


က်ားေခါင္းပါတီမဲဆြယ္မွုမ်ားတြင္လူအေျမာက္အျမား စု႐ုံးနားေထာင္ေလ့ရွိသည္ဟု ေျပာၾကသလို NLD မွာ မ်ားမၾကာမွီ ကာလကပင္ ၿမိဳ႕နယ္ ပါတီဗဟိုအလုပ္အမွုေဆာင္ႏွုတ္ထြက္မွုအပါ၀င္ ပါတီဝင္မ်ားႏွုတ္ထြက္မွုမ်ားရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟု ေထာက္ျပၾကသည္။ လူမွု ကြန္ယက္မီဒီယာမ်ား တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ မိုင္းရွူးၿမိဳ႕နယ္အတြက္ မဲဆြယ္စည္း႐ုံးမွုမ်ားတြင္လည္းNLDမွာ ပရိသတ္အမ်ားအျပားႏွင့္ စု႐ုံးေဟာေျပာေနသည္ကို မေတြ႕ရ။


ဦးေက်ာ္ခင္ကိုယ္တိုင္ပင္ သၽွမ္းအမ်ားစုေနထိုင္ရာ ေဒသတြင္သၽွမ္းဘာသာျဖင့္ စည္း႐ုံးေဟာေျပာျခင္း မျပဳပဲ သၽွမ္းဘာသာလက္ကမ္းစာေစာင္ျဖင့္သာ ျဖန႔္ေဝကာ စည္း႐ုံးေရးလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္သည္ဟုစာေရးသူကို ေျပာထားသည္ကိုလည္း သတိရမိလာသည္။ ပါတီစည္း႐ုံးေရးလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားပါတီဝင္မ်ား အေျမာက္အျမားမရွိလၽွင္ လြယ္ကူမည္မဟုတ္ဆိုသည့္အေတြးလည္း ေခါင္းထဲဝင္လာပါေတာ့သည္။


တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ပင္ အင္တာနက္ ဆိုင္ဘက္ေရာက္လို႔ လူမွု႔ကြန္ယက္မီဒီယာကိုဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဟာင္ေကာင္တကၠသိုလ္မွ ဆုမြန္သဇင္ေအာင္၏တိုင္းရင္းသားအေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဆာင္းပါးကို ေတြ႕မိလိုက္သည္။


ေဆာင္းပါးအႏွစ္ခ်ဳပ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရသည္မွာ အေျခခံ ဥပေဒမျပင္သည့္အတြက္အပစ္မရပ္သည့္အတြက္ဟု ဆိုေနၾကေသာ္လည္း အစိုးရမ်ားအေနျဖင့္တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ မူလရပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကို အသိ အမွတ္ျပဳမွုကသာ အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားသည္။


လတ္တစ္ေလာမိုင္းရွူးတြင္ NLD ႏွင့္ SNLD ပါတီ အၾကား ၿပိဳင္ဆိုင္မွုျပင္းထန္ေနမွု ၊ မြန္ျပည္နယ္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တံတားအေရး ကိစၥတို႔တြင္NLDသေဘာထားတို႔မွာ တိုင္းရင္းသားအေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အမွန္တကယ္ပင္ ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိေနသည္က အေသအခ်ာပင္။


ေရြးေကာက္ပြဲနိုင္လိုေဇာႏွင့္ နယ္ေျမပယ္ဖ်က္ေပး ရန္ေတာင္းဆိုမွုက ဒီမိုကေရစီအရၾကည့္လ်င္ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ကိစၥျဖစ္သလို ဗမာမ်ားတဲဲ့ ေတာင္ေပၚက်ေတာ့ မဲေပးရ၊ တိုင္းရင္းသား မူလ ဌာေနမ်ိဳးႏြယ္စုေတြ ေနတဲ့ ေဒသအခ်ိဳ႕က လုံးဝမဲေပးခြင့္မရွိေတ့ာဘူးလားဆိုသည့္ သေဘာ ေဆာင္နိုင္သည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။
မြန္တံတားကိစၥတြင္လညး္ ကန႔္ကြက္မွုမ်ားအၾကား ဇြတ္တိုးခဲ့ျခင္းမွာတံတားနာမည္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္အ တြက္ပင္ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေနေပသည္။ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဟာ အတင္းအၾကပ္ဇြတ္ အတင္းအနိုင္ယူမွုနဲဲ့အေျခခံလို႔ရမရဆိုတဲ့ ကိစၥ တိုင္းရင္းသားဝတ္စုံဝတ္ တိုင္းရင္းသားဘာသာျဖင့္ေရး ထားသည့္ လက္ကမ္းစာေစာင္နဲ႔ မဲဆြယ္ေသာ္လည္းလူေပါင္းရာခ်ီေအာင္မစည္း႐ုံးနိုင္မွုေတြက စဥ္းစားသင့္ တဲဲ့ကိစၥမ်ားျဖစ္သည္။ ဖက္ဒရာယ္ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္မည္ဆိုလၽွင္ ေဒသခံအမ်ိဳးသားပါတီမ်ား တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား၏ အခန္းကဏ္႑ကိုပါစဥ္းစားသင့္ပါသည္။


ဥပမာအားျဖင့္ အိႏၵိယနိုင္ငံတြင္ျပည္လုံး ကၽြတ္ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ျပည္နယ္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ဟူ၍ရွိၿပီးျပည္နယ္ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပရာ ေဒသတြင္ သက္ဆိုင္ရာ မ်ိဳးႏြယ္စုတိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားအားေကာင္းေနလၽွင္ ျပည္မရွိ အာဏာရပါတီ အပါအဝင္ ၊ ပါတီႀကီးမ်ား အေနျဖင့္ ေဒသအေျခစိုက္ ပါတီမ်ားႏွင့္ မဟာမိတ္ဖြဲ႕၍ဝင္ေရာက္ ယွာဥ္ၿပိဳင္ျခင္းမျပဳပဲ ဗဟိုအဆင့္တြင္ သူတို႔အား ျပန္၍ေထာက္ခံရန္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားျျဖင့္ မဟာမိတ္ဖြဲဲ့ေလ့ရွိသည္။


ဗမာပါတီဟုအမ်ားက ရွုျမင္ခဲ့သည့္ ဦးႏု၏ ဖဆပလ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ပင္သၽွမ္းျပည္ကဲ့သို႔ ေနရာမ်ားရွိ ေရြးေကာက္ပြဲအား ဖဆပလမွဝင္ေရာက္မၿပိဳင္ခဲဲ့ဖူူးေပ။ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူေပါက္ဖြားလာသည့္ တိုင္းရင္း သား ပဋိပကၡမွာ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ေၾကာင့္ ပိုမိုရွူပ္ေထြးမွုမ်ားျဖစ္ေစခဲ့ၿပီး မူလဌာေန တိုင္းရင္းသား မ်ားမွာေနရပ္စြန႔္ခြာမွု ေသေၾကပ်က္စီးမွု ေျမာက္ျမားစြာျဖစ္ခဲ့ကာ ၄င္းတို႔ ေဒသတြင္တပ္မေတာ္မွ နယ္ေျမစိုးမိုးမွုႏွင့္ အတူ အျခားေဒသမွလာေရာက္အေျခခ်ေနထိုင္မွုမ်ား ေျမာက္ျမားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။


မူလဌာေန တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအတြက္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားသတ္သတ္မွတ္မွတ္မရွိေသးမွီ ကခ်င္ေဒသတြင္ ကခ်င္နည္းသြားၿပီ ၊ ရွမ္းေဒသတြင္ရွမ္းနည္းသြားၿပီ ဆိုသည့္ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ ယင္းအားနည္းခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ ေနရာမွန္သမၽွအုပ္စီးလိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဆိုလၽွင္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ လက္နက္ကိုင္ ျပႆနာမွာေျဖရွင္း၍ပင္ ၿပီးနိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။


ဒုတိယေန႔ မနက္ပိုင္းတြင္ က်ားေခါင္းပါတီ၏ မဲဆြယ္စည္း႐ုံးမွုႏွင့္ သၽွမ္းအဆိုေတာ္ အခ်ိဳ႕ ေဖ်ာ္ေျဖေနမွုမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ က်ားျဖဴပါတီမွာမူလွုပ္ရွားမွု အနည္းငယ္ေတြ႕ရေသာ္လည္း မိုင္းရွူး ေရြးေကာက္ပြဲဲတြင္ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္သည့္ ၀ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမွာမူ လွုပ္ရွားမွုမရွိသေလာက္ပင္။ ဟံသာမုနိဘုရားဝင္း အတြင္းတြင္မူ ၂၅ ႏွစ္ေျမာက္ စာျပန္ပြဲ ၊ေစ်းပြဲေတာ္ႏွင့္ တရားပြဲမ်ား က်င္းပေနသည့္အတြက္ ရပ္ေဝးရပ္နီးမွ လာေရာက္သူမ်ားျဖင့္ စည္ကားေနသည္။ ခ်စ္စရာေကာင္းသည့္ ဓေလ့တစ္ခုမွာအဆိုပါ ပြဲေတာ္အတြက္  ၿမိဳ႕အဝင္တြင္ မုခ္ဦးမ်ား ေဆာက္ထားၿပီး သၽွမ္းလွပ်ိဳျဖဴမ်ားက ဧည့္ႀကိဳအျဖစ္ ၀င္လာသမၽွ ကားမ်ား ၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားအားမည္သည့္ေနရာတြင္ တည္းခိုရမည္ ၊ ေဆြမ်ိဳးရွိပါက ရပ္ကြက္မသိပါက မည္သို႔သြားရမည္၊ ထမင္းေကၽြးသည့္ ေနရာမွာ မည္သည့္ေနရာတြင္ရွိသည္ကို ၿမိဳ႕အဝင္ကပင္ လမ္းညႊန္ေပးေနျခင္းပင္။ သတင္းသမားတစ္ဦးအဖို႔ ၿမိဳ႕တြင္အခက္အခဲျဖစ္ရသည္မွာ သတင္းပို႔ရန္ အင္တာနက္ကိစၥပင္၊ ျမန္မာ့ဆက္ သြယ္ေရးဖုန္းမွာ ဖုန္းပင္ ရသခ်က္ မရသခ်က္ျဖစ္ေနသလို တယ္လီေနာက်ျပန္ေတာ့လည္း အင္တာနက္ သုံး၍မရ၊ စကိုင္းနက္ျဖင့္ သုံးသည့္အင္တာနက္ရသည့္ စတိုးဆိုင္တြင္သာ စိတ္ရွည္ရွည္ျဖင့္ သြားသုံးရသည္။


ယခင္ကဖုန္းလိုင္းမ်ားအဆင္မေျပစဥ္က အိုင္ပီစတား ၿဂိဳလ္တုျဖင့္ ဖုန္းဆက္သြယ္မွုသုံးခဲ့ရသည့္ ကာလလည္း ရွိခဲ့ဖူးသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ဒုတိယေန႔တြင္ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၿမိဳ႕ခံမ်ားထံမွ အကဲခတ္မိသေလာက္ ကေက်းရြာအုပ္စုအခ်ိဳ႕တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ပယ္ဖ်က္မည့္ ကိစၥအေပၚမေက်မခ်မ္းျဖစ္ေနၾကသည္မွာ အေသ ခ်ာပင္။


' ပအို၀္းေတြကို ဟိုပုံးမွာအမ်ိဳးသားအဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပခြင့္ေပးတယ္။ သၽွမ္းကိုေတာ့ၿမိဳ႕ေတာ္နဲ႔ ပင္လုံမွာ လုပ္ခြင့္မေပးဘူး။ အခု သၽွမ္းေတြမ်ားတဲ့ေက်းရြာေတြမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပဖို႔ လုပ္ေနၿပီး ဗမာမ်ားတဲ့ ေတာင္ေပၚ မွာေတာ့ က်င္းပမယ္။ ဆိုတာ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒနဲ႔ ေသြးခြဲတဲဲ့လုပ္ရပ္ကို က်င့္သုံးေနတာျဖစ္တယ္။ ' ဟု အမည္မေဖာ္လိုသူၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖတစ္ဦးက မေက်မခ်မ္းျဖင့္ ေျပာသည္။


အပိုင္း ( ၃) ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါ့မည္။




 
© 2012 All Rights Reserved | Asean Celebrity | Fonts @ AtFonts | Free Templates